Klientowi, który spełnia definicję konsumenta z Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku przysługuje prawo do zwrotu towaru w terminie co najmniej 14 dni. Chyba, że sklep informuje na swojej stronie internetowej że jest to termin dłuższy.
Aby Klient mógł skorzystać z przysługującego mu prawa do zwrotu zobowiązany jest:
- zgłosić chęć zwrotu na piśmie w formie elektronicznej na adres sklep@konektor5000.pl lub na adres korespondencji pocztowej,
- odesłać produkt w ciągu 14 dni od momentu zgłoszenia chęci jego zwrotu
- pokryć koszty zwrotu towaru.
Prawo do zwrotu towaru, przysługuje w przypadku produktów które nie znajdują się na stworzonej przez Ustawodawcę liście produktów nie podlegających zwrotowi, zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
Nadmieniamy, że zgodnie z obowiązującym prawem Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Innymi słowy, sklep może obciążyć Konsumenta kosztami obniżenia wartości zwracanego towaru.
Stąd zachęcamy aby odsyłany towar znajdował się w stanie kompletnym, bez śladów używania (niezmienionym w stosunku do nowego) w oryginalnym opakowaniu.
Sklep zwróci Klientowi cenę wraz ewentualnymi potrąceniami zgodnie z obowiązującym prawem niezwłocznie, w momencie, gdy otrzyma od Klienta zwracany produkt i będzie w stanie ocenić jego aktualny stan zużycia.
Szczegółowe kwestie w materii zwrotu towaru reguluje Ustawa z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy.
Prawo do zwrotu towaru nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu m.in. do umów:
1. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
2. w której cena lub wynagrodzenie zależą od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
5. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
8. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
9. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
10. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
11. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.